همه چیز درباره مشکلات و تعمیر پورت USB + هزینه تعمیر پورت usb لپ تاپ
نوشته شده توسط : مهدیه

لپ تاپ‌ها، کامپیوترها و بسیاری از وسایل دیجیتالی دیگر در زندگی روزمره ما نقش بسیار مهمی را دارند. کاربران برای بهبود عملکرد و کارایی این وسایل و اهداف گوناگون، از لوازم جانبی متعددی استفاده می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها، از طریق پورت usb به لپ تاپ اتصال پیدا می‌کنند.

استفاده از این پورت بسیار رایج و پرکار بوده و به‌همین دلیل امکان خراب شدن آن بالا است. در نتیجه افراد برای تعمیر پورت usb لپ تاپ خود به متخصصان این حوزه مراجعه می‌کنند. اما قبل از این کار، به دلیل دغدغه‌های مالی یکی از سؤالات اصلی آن‌ها این است: هزینه تعمیر پورت usb چقدر است؟

بنابراین ما در این مطلب همه‌چیز را درباره پورت usb و تعمیر آن توضیح می‌دهیم و سپس در نهایت به مقدار هزینه لازم برای آن می‌پردازیم.

هزینه تعمیر پورت usb لپ تاپ

هزینه تعمیر پورت usb لپ تاپ

ریشه مشکل پورت usb سیستم‌های مختلف با یکدیگر یکسان نیست. بعضی از سیستم‌ها برای حل این مشکل به تعمیرات جزئی نیاز دارند، در حالی که در تعدادی دیگر شاید مجبور به تعویض این قطعه شوید. بنابراین برای تعیین قیمت تعمیر این قطعه، اول باید مشکل آن را عیب‌یابی کنید.

در حالت کلی هزینه هزینه تعمیر پورت usb لپ تاپ و به‌طور کلی تعمیرات این دستگاه، از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر است. اما برای آن‌که یک قیمت دقیق داشته باشید، باید لپ تاپ خود را به کارشناسان تعمیر متخصص نشان دهید.

همچنین توصیه می‌کنیم قبل از خرید لپ تاپ استوک، دستگاه مورد نظر خود را به یک کارشناس نشان دهید و مهلت تست بخواهید. گاهی این دستگاه‌ها مشکلاتی مانند خرابی پورت usb دارند.

چرا پورت usb اهمیت دارد؟

در گذشته به‌جای لپ تاپ‌های امروزی، استفاده از کامپیوترها رواج بیشتری داشت. این دستگاه‌ها که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده بودند، قابلیت جای دادن قطعات مختلفی را در درون خود داشتند. اما زمانی که قابلیت حمل و سبکی در این دستگاه‌های دیجیتال اهمیت پیدا کرد، قطعات مختلفی از آن‌ها حذف شدند.

یکی از قطعه‌هایی که در کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های قدیمی وجود داشت، درایو نوری است. اکثر دستگاه‌هایی که به‌تازگی تولید می‌شوند، این قطعه را از حذف کرده‌اند. به‌همین علت افراد از درایوهای اکسترنال استفاده کرده و به تعمیر پورت usb لپ تاپ نیاز پیدا می‌کنند.

اما درایو نوری تنها قطعه‌ای نیست که از طریق پورت usb به لپ تاپ اتصال پیدا می‌کند. استفاده از موس، کیبورد و هاب‌های usb نیز به این شیوه رواج دارد. به‌همین دلیل اهمیت دارد تا سلامتی این پورت تضمین شده باشد یا در صورت آسیب دیدن، مورد تعمیر قرار بگیرد.

چطور پورت USB لپ تاپ مورد تعمیر قرار می‌گیرد؟

چطور پورت USB لپ تاپ مورد تعمیر قرار می‌گیرد؟

قبل از آن‌که بخواهید به تعمیر پورت usb لپ تاپ بپردازید، باید بدانید راه‌های آگاهی از خرابی این قطعه چیست. اولین گام برای آن، توجه به شناسایی نشدن دستگاه جانبی شما توسط دستگاه‌تان است.

برای آن‌که از خرابی یا سلامت این پورت اطلاع پیدا کنید باید به عیب‌یابی لپ تاپ خود بپردازید. سپس در صورت نیاز می‌توانید به تعمیر پورت usb لپ تاپ مشغول شوید. برای این کار دو مرحله زیر را دنبال کنید.

قبل از آن باید بدانید راه‌های مختلفی برای حفظ سلامت لپ تاپ شما و قطعات آن وجود دارد که خرید فن کارت گرافیک یکی از آن‌ها است.

بررسی دستگاه جانبی

اولین کاری که باید انجام دهید، اطلاع پیدا کردن از سلامت دستگاه جانبی‌تان است. بسیاری از اوقات وسیله‌ای که می‌خواهید آن را به سیستم خود متصل کنید، مشکل دارد و عیب مربوط به لپ تاپتان نیست. بنابراین قبل از اقدام به تعمیر، سلامت لوازم جانبی‌تان را با اتصال به یک سیستم دیگر بررسی کنید.

در صورتی که دستگاه دیگری در دسترس شما نیست، لپ تاپ خود را یک مرتبه خاموش کرده و آن را دوباره روشن کنید. در نهایت مجدداً لوازم جانبی خود را متصل کنید.

چطور از پورت usb مراقبت کنید؟

چطور از پورت usb مراقبت کنید؟

اگر از سیستم خود به‌خوبی مراقبت کنید، نیازی به تعمیر پورت usb لپ تاپ نخواهید داشت. از طرفی نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا با نگهداری درست از سوکت usb از خراب شدن آن جلوگیری کنید:

جلوگیری از اعمال فشار بیش از اندازه به پورت

اگر فشار بیش از اندازه هنگام اتصال یا جدا کردن لوازم جانبی اعمال کنید، ممکن است به سوکت usb آسیب برسانید. بنابراین از این کار خودداری کنید.

جلوگیری از ورود مایعات به داخل پورت

لوازم الکترونیک نسبت به مایعات حساس هستند. بنابراین اولین کاری را که باید برای مراقبت از سیستم خود انجام دهید، جلوگیری از تماس آن با آب و دیگر مایعات است. به این ترتیب به تعمیر پورت usb لپ تاپ نیازی نخواهید داشت.

تماس پورت یو اس بی با آب تنها به این قطعه آسیب نمی‌رساند، بلکه به علت اتصال با مادربرد و مدارها ممکن است لپ تاپ شما را با خطرات جدی‌تری مواجه کند.





:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: